Diyar’s CEO Message

On behalf of Diyar Al Muharraq, one of the largest integrated cities in the Kingdom of Bahrain, comprising of 7 reclaimed islands of 10 square kilometers and a total area spanning 12 square kilometers, offering a variety of residential and commercial solutions, and home to ThaiMart, I would like to welcome you all to the official website.

 

ThaiMart is the region’s first shopping destination inspired by Southeast Asia, boasting breathtaking and distinct features of Thai architecture. We are honored that ThaiMart chose Diyar Al Muharraq as its flagship location, proving testament to the wealth of opportunities offered in the Kingdom of Bahrain’s greatest new city.

 

I am positive that ThaiMart will provide an added value to the shopping experience in the Kingdom of Bahrain and surrounding GCC countries, as it will offer a variety of new opportunities, highlighting new Asian products in the Kingdom with a wide range of investment opportunities in retail trade.

 

The Kingdom of Bahrain and Kingdom of Thailand have formed strong relations through a long history of trading, and excellent relationships between its Governments and people. This new venture will only strengthen the relationship and contribute to increasing the volume of trade exchange between the two countries. In light of this, the project allows 100% freehold ownership, with aims of easing the process of importing Thai products to the local market.

In conclusion, I would like to thank you all for your continuous support and trust in us, Wishing the ThaiMart all the best. Stay informed of our latest project developments by visiting our website diyar.bh.

 

Eng. Ahmed Alammadi

Chief Executive Officer

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،

بالنيابة عن “ديار المحرق”، يسعدني أن أرحب بكم في الموقع الإلكتروني الرسمي لمركز “تاي مارت”، الكائن في ديار المحرق، احدى أكبر المدن السكنية المتكاملة في مملكة البحرين، التي تشغل مساحة اجمالية تبلغ 12 كيلومتر مربع، على إمتداد 7 جزر مستصلحة بمساحة 10 كيلومترات مربعة، وتقدم مجموعة متنوعة من الحلول السكنية والتجارية.

يتمتع مركز “تاي مارت” بتصميم ذو ملامح وخصائص الهندسة المعمارية التايلندية الرائعة. ونحن فخورون بإختيار “ديار المحرق” لتحتضن أول وجهة تسوق مستلهمة من جنوب شرق آسيا بين دول المنطقة، مما من شأنه أن يُساهم بإظهار الفرص الكامنة في احدى أكبر وأحدث المدن بمملكة البحرين.

إن من شأن هذا المركز أن يوفر قيمة مضافة لتجربة التسوق في مملكة البحرين بالأخص، ودول مجلس التعاون الخليجي ككل، كما سيخلق فرص جديدة ومتنوعة، حيث سيتم إلقاء الضوء على آفاق جديدة وواعدة للمنتجات الآسيوية في المملكة، مع طرح فرص استثمارية واسعة النطاق في مجال تجارة التجزئة.

ونحن فخورون بمدى قوة وتميز العلاقات بين البحرين وتايلند حكومة وشعبًا على كافة الأصعدة، إذ تربطهما علاقات تجارية طويلة، وهو ما سيُسهم في زيادة حجم التبادل التجاري بين البلدين، مما يؤكد على الاستمرار بتعزيز أواصر التعاون المشترك بينهما في شتى المجالات. وفي ضوء ذلك، تم السماح بالتملك الحر في المشروع بنسبة 100%، بهدف تسهيل وتحفيز عملية جلب المنتجات التايلندية إلى السوق المحلية.

وختامًا، أود أن أشكركم جميعًا على دعمكم المستمر وثقتكم بنا، ونتمنى لمركز “تاي مارت” كل التوفيق والنجاح. ابقوا على اطلاع على أحدث تطورات مشاريعنا، عن طريق الاشتراك في النشرة الإخبارية عبر diyar.bh.

مع تحيات،

المهندس أحمد العمادي

الرئيس التنفيذي

©Thaimartbahrain.com. All Rights Reserved. 2021 Developed by Waailh

Need Help? Chat with us